עבודה לנכים
העסקת בעלי מוגבלויות

העסקת אנשים עם מוגבלות

עמדות המעסיק כלפי שכירת אנשים עם מוגבלות

בעוד עמדות כלפי שכירת אנשים עם מוגבלות יכול להשתנות באופן משמעותי מארגון אחד למשנהו, יש כמה משותפים. לחברות יש גישה חיובית יותר כלפי שכירת אנשים עם מוגבלות מאשר ארגונים קטנים יותר. הסיבה לכך היא כי מי פעיל לגייס אנשים עם מוגבלות, וליישם רשמית לחזור לעבודה תוכניות, הם מוצלחים יותר. מעסיקים קטנים ובינוניים לעיתים קרובות חסרים את המשאבים או את היכולת לספק הטבות נכות נדיבות ולינה בעבודה.

למרות שרוב הנשאלים היו חיוביים לגבי העסקת אנשים עם מוגבלות, לא לכולם הייתה אותה התחייבות. הם פחות דאגו לאופן שבו עובדים עם מוגבלות מסתדרים ואיכות עבודתם. בנוסף, הם הביעו דאגה מהעלות וההשפעה על מוסר העבודה של העסקת אנשים עם מוגבלות. חששות אלה אינם מופרכים. ממצאים אלה מצביעים על כך שמעסיקים אינם מתעלמים מעובדים עם מוגבלות.

ציפיות לגבי שכירת אנשים עם מוגבלות

מעסיקים לעתים קרובות יש תגובות שליליות לרעיון של שכירת אנשים עם מוגבלות. חששות אלה אינם מבוססים. לאנשים עם מוגבלות יש יתרון יחסי ציבור משמעותי. זה משדר תחושה של אחריות חברתית, במיוחד מכיוון ששיעור התעסוקה של אנשים עם מוגבלות עדיין נמוך בהרבה מזה של אנשים שאינם נכים. מעסיקים לא צריכים להפסיק להעסיק אנשים עם מוגבלות. במקום זאת, עליהם לחפש דרכים להגדיל את מספר האנשים עם מוגבלות במקום העבודה.

מחקרים הראו כי למעסיקים יש אחוז גבוה יותר של עמדות חיוביות כלפי העסקת אנשים עם מוגבלות, למרות שהסטריאוטיפים הם בדרך כלל שליליים. מעסיקים שעבדו בעבר עם אנשים עם מוגבלות מדווחים על יחס גבוה יותר להעסקתם מאשר אלו שלא. פרסם את תוצאות המחקר שלהם. הם מצאו מתאם חיובי בין העסקת אנשים עם מוגבלות לבין תפיסות המעסיק לגבי אחריות חברתית תאגידית.

השפעה כלכלית של העסקת אנשים עם מוגבלות

כלכלנים גילו לאחרונה כי חברות רבות מגדילות הזדמנויות תעסוקה לאנשים עם מוגבלות (אנשים עם מוגבלות) במחקר שנערך לאחרונה. עם זאת, שיעור התעסוקה של אנשים עם מוגבלות לא היה גבוה משמעותית מזה של אנשים שאינם נכים. אי התאמה זו עשויה להיות בשל העובדה כי אנשים עם מוגבלות אינם פרודוקטיביים כמו אנשים שאינם נכים ולכן, הם עולים יותר לשכור. על פי כלכלני עבודה חברות צריכות לשקול את עלויות העסקת אנשים עם מוגבלות כנגד היתרונות מהעסקת מועמד חלופי.

התפיסות השליליות של אנשים עם מוגבלות עשויות להפריע למעסיקים להעסיק אותם. מעסיקים עשויים גם לחשוש מתגובות שליליות מצד לקוחות, מה שעלול לגרום להם פחות לנהל עסקים עם הארגונים שלהם. ישנם תמריצים כלכליים שיכולים להפוך אנשים עם מוגבלות לאטרקטיביים יותר וחסכוניים יותר מאשר העסקת עובדים אחרים. עם זאת, יתרונות אלה טרם הוכחו במחקר מעמיק. זה מצביע על כך תמריצים אלה צפויים להיות השפעה עמוקה על שיטות העסקה של חברות.

חסמים להעסקת אנשים עם מוגבלות

ישנן סיבות רבות לכך שאנשים עם מוגבלות (אנשים עם מוגבלות), תופסים את המכשול הזה כמחסום להעסקתם. חלקם מודאגים מתגובת הלקוח. אחרים אינם מודעים לתמריצים הכלכליים העומדים לרשות אנשים עם מוגבלות. תמריצים כלכליים עשויים להפוך את העסקת אנשים עם מוגבלות לאטרקטיבית וחסכונית. יתרונות אלה עשויים שלא להספיק כדי להשפיע על נוהלי ההעסקה. יש לשקול חסמים אלה להעסקת אנשים עם מוגבלות בהחלטות העסקה. מאמר זה יבחן את המחסומים הנתפסים להעסקת אנשים עם מוגבלות.

ישנן סיבות רבות שחברה עשויה להיות מסרבת להעסיק אנשים עם מוגבלות. מעסיקים עשויים להסס להעסיק אנשים שיש להם מוגבלות בגלל אמונות סטריאוטיפיות. רבים חוששים כי אנשים עם מוגבלות הם פחות פרודוקטיביים ידרוש עלויות עבודה גבוהות יותר. אחרים חוששים מהתדיינות משפטית ומהתגובה של עמיתים לעבודה. לא משנה הסיבה, ישנם מכשולים רבים להעסקת אנשים עם מוגבלות. יש מעסיקים שמוכנים להעסיק אנשים עם מוגבלות.

הקליקו כאן עבור מידע נוסף: עבודה לנכים במשרדי הממשלה.

סגור לתגובות על העסקת אנשים עם מוגבלות