אסטרטגיה עסקית

מהי תוכנית עסקית? ‏

אם אתה פותח עסק, תוכנית רשמית כתובה תעזור לך להתחיל טוב. תוכנית עסקית מגדירה את המטרות שלך, איך תשיג אותן, וכמה זמן ייקח להשיג את המטרות האלה. זה גם יפרט איך אתה מתכוון להגדיל את העסק שלך. מאמר זה יספק סקירה בסיסית של אופן כתיבת תוכנית עסקית. ‏ הנה כמה טיפים לכתיבת הצעה עסקית.

תקציר המנהלת הוא החלק העוקב אחר עמוד השער. הסיכום הוא החלק הראשון של התוכנית העסקית. זה צריך להגיד לקורא מה אתה רוצה, אם בכלל, עבור החברה שלך. רוב האנשים לא שמים את רצונם האישי על הדף הזה. אל תבזבז זמן לחפור אותם! העמוד הבא אמור להכיל תיאור עסקי. סעיף זה צריך לכלול סקירה קצרה של התעשייה שלכם, המצב הנוכחי של השוק, והפוטנציאל העתידי. זה צריך לכסות גם את שווקי היעד שלכם, מוצרים חדשים והתפתחויות בתחום.

הסעיף הבא הוא הכספים. הכספים צריכים להיות בחלק האחורי של ייעוץ עסקי. המטרה שלך היא להשיג מימון ממשקיעים. זהה את הסכום שאתה צריך ללוות ומה שאתה צריך למכירה. כמו כן, לקבוע כמה זמן תצטרך את זה. אלה החלקים החשובים ביותר בתוכנית העסקית שלך. באפשרותך להוסיף מסמכים נוספים בתוספתן כדי לתמוך במידע שלך. אתה יכול גם לשקול ליצור קשר עם בנק כדי להבטיח מימון. הכספים חשובים, אבל התכנית העסקית שלך צריכה להיות מציאותית גם לגבי תזרים המזומנים שלך.

תקציר ההוצאה לפועל: תקציר ההוצאה לפועל עוקב אחר עמוד השער. זה החלק הראשון בתוכנית העסקית. בזה, אתה צריך להסביר מה אתה רוצה עבור העסק שלך. לא נדיר שבעלי עסקים מסתירים את רצונותיהם בעמוד השמיני. התיאור העסקי מתחיל עם הקדמה קצרה לתעשייה שלך. שוחח על השקפתו הנוכחית ועל הפוטנציאל העתידי שלה. בשלב הבא, אתה צריך לדון שוק היעד שלך ושווקים אחרים בתוכו. בסעיף זה, אתה צריך לדון בכל מוצרים חדשים והתפתחויות שעשויים להשפיע על הנישה שלך בתעשייה.

ניתוח של המאזן צריך להיכלל בתוכנית עסקית. הניתוח צריך להיות קצר ולכסות את הנקודות החשובות ביותר. אפשר גם להשתמש בתוכנית פיננסית ככלי להשקעה. אין צורך להיות מורכב או טכני. אתה יכול לרשום כמה הערות פה ושם. אתה יכול גם לצרף את התוכניות שלך לתוספתן אם אתה עסק קטן. חשוב שתהיה לך סקירה ברורה של העסק שלך. זה יתן לך מושג כמה הון צריך כדי לשרוד.

ייעוץ עסקי צריכה להכיל מידע על החברה שלך ועל המוצר או השירותים שאתה מתכוון להציע. עליו לכלול גם מידע על לקוחותיך וכיצד תוכניתך להשיג את מטרותיך. ‏ התוכנית העסקית צריכה לכלול גם מידע פיננסי על החברה ועל המוצרים שתמכור. אלה שתי השאלות העיקריות בתוכנית עסקית. אתה יכול גם לעשות תחזית פיננסית בהתבסס על המידע בתוכנית העסקית. השנים הראשונות יכולות להיות הקשות ביותר לעסקים קטנים. אבל עם העזרה הנכונה, אתה יכול לגרום לזה לעבוד ולהצליח.

הסיכום המנהלי צריך להיכלל בתוכנית העסקית שלך. החלק הזה בתוכנית צריך לספר לקורא מה אתה עושה ולמה אתה פותח את העסק. זהו קטע מפתח כדי לגרום לקורא להתעניין במוצר או בשירות שלך. סיכום מנהל צריך להכיל את הרקע האישי והמקצועי שלך, כמו גם את השוק למוצר או לשירות שלך. היא צריכה לכלול גם איך תשווק את המוצר שלך. סעיף זה הוא גם חלק מהייעוץ עסקי שלך.

התוכנית העסקית צריכה לכלול מידע על החברה. היא צריכה לכלול גם פרטים על המוצרים והלקוחות של החברה. תוכנית עסקית צריכה לכלול מידע על אסטרטגיית המכירות והשיווק של החברה, על צוות הניהול של החברה ועל מעמדה התחרותי של החברה בתעשייה. הוא גם צריך לתאר את המוצרים והשירותים שמציעים העסקים ואת מה שהלקוחות צריכים. לחלק האחרון צריך להיות סיכום מנהלי ותרשים ארגוני. סעיף זה צריך להיות תמציתי ומקיף אך גם אינפורמטיבי עבור הקוראים.

סגור לתגובות על מהי תוכנית עסקית? ‏